چگونه یک دستگاه کپی مناسب را برای شغل خود انتخاب کنیم؟

با پیشرفت فناوری، تولید و کارآیی اداری در طی سالیان متمادی افزایش یافته است. به جای نیاز به چاپگر و یک دستگاه چاپگر برای انجام کار، فقط با افزودن ویژگی های دیگر، خودتان ترکیبی کاملی از هر دو را پیدا می کنید. با این اوصاف انتخاب یک دستگاه کپی مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

چاپگرهای چند منظوره (MFP) برای ساده تر کردن محل کار، از چاپگرها و دستگاه های کپی رنگی استفاده می کنند. در کنار چاپ و کپی، این دستگاه ها می توانند در مکانهایی مانند ایمیل، USB و سرویس های مبتنی بر ابر فکس و اسکن کنند. مدل های پیشرفته تر را می توان با گزینه های نهایی مانند stapling، سوراخ کردن و مرتب سازی تنظیم کرد. این MFP ها ضمن کاهش هزینه های تأمین و افزایش گردش کار، برای تأمین نیازهای چاپ تجاری طراحی شده اند. آنها را می توان خریداری یا اجاره کرد، و مجموعه ای از لوازم جانبی برای اکثر مدل ها در دسترس است.

پیدا کردن دستگاه کپی مناسب برای تجارت شما می تواند بسیار زیاد باشد. برای سهولت در استرس، ما این راهنما را برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز خود قبل از انتخاب MFP ایجاد کرده ایم. ما انواع مختلفی از MFP ها و ویژگی های اصلی را برای جستجوی آنها بیان کردیم.

انواع دستگاه های کپی

اولین موردی که می خواهید در نظر بگیرید این است که آیا دوست دارید دستگاه شما فقط به صورت تک رنگ چاپ شود یا قادر به چاپ رنگی باشید. نکته دیگری که باید به آن فکر کنید اندازه فضای اداری شماست. شما می خواهید بدون گرفتن فضای کاری زیاد یک دستگاه کپی پیدا کنید که متناسب با آن فضا باشد. پس از تصمیم گیری، می توانید پیکربندی مورد نظر خود را در نظر بگیرید. این به ترجیحات و بودجه شما بستگی دارد.

MFP های تک رنگ و رنگی

در هزینه های یک چاپگر تک رنگ و یک چاپگر رنگی تفاوت وجود دارد. چاپگرهای تک رنگ به دلیل کارتریج های استفاده شده معمولاً هزینه کمتری دارند. آنها فقط از یک کارتریج سیاه استفاده می کنند، در حالی که چاپگرهای رنگی به چهار کارتریج جداگانه احتیاج دارند: مشکی، فیروزه ای، زرد و سرخابی. هزینه های عرضه کمتر خواهد بود اگر شما فقط بخواهید یک کارتریج را به طور همزمان و نه چهار بار خریداری کنید. با این وجود، تأثیرگذاری بر برند و مشتریان خود نیز در نظر بگیرید، هرچند تصاویر رنگی تمایل دارند سریعتر از تصاویر تک رنگ، توجه را جلب کنند. [ دستگاه کپی مناسب ]

دستگاه های کپی اداری در مقابل دستگاه های خانگی

دستگاه های کپی که برای دفاتر خانه طراحی شده اند، معمولاً برای محافظت از فضا اندازه دسک تاپ هستند. دستگاه های کپی دسک تاپ با قیمت پایین برای مصارف انفرادی در نظر گرفته شده اند و نیاز اکثر صاحبان مشاغل کوچک را برآورده نمی کنند.

دستگاه های کپی اداری معمولاً بصورت آزاد یا طراحی شده اند تا بتوانند یک میز بزرگ تهیه کنند و متناسب با نیاز یک دفتر چند نفره ساخته شوند. دستگاه های کپی مانند این به طور معمول می توانند شبکه شوند و انواع مختلفی از قابلیت چاپ، اسکن و فکس را در خود جای دهند. حتی می توانید با مدل های پیشرفته تر از انواع کاغذ و اندازه های مختلف استفاده کنید. [ دستگاه کپی مناسب ]

میزان مصرف تان چقدر است؟

اگر کسب و کار شما به چاپ با حجم بالا، گرافیک های حرفه ای و گزینه های پیشرفته پیشرفته نیاز دارد، ممکن است به یک چاپگر تولید نیاز داشته باشید. چاپگرهای تولیدی وضوح بالایی را ارائه می دهند، از 2400 * 1200 نقطه در اینچ (dpi) برای نسخه های رنگی تا 9600 * 600 dpi درون یابی شده با عمق رنگ 8 بیتی برای چاپ های سیاه و سفید. چاپگرهای تولیدی بسته به ویژگی های خاص از نظر هزینه ای بسیار متفاوت هستند که می توان با نوع سلیقه و نیاز خود آنرا انتخاب کنید. [ دستگاه کپی مناسب ]

ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید!

قبل از تصمیم گیری، خوب است که مدل ها را با نگاه به ویژگی های اصلی آنها مقایسه کنید. این به شما کمک می کند ویژگی های مورد نظر خود را تعیین کنید و لوازم جانبی و نرم افزار موجود را کشف کنید.

سرعت چاپ

سرعت چاپ یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام انتخاب دستگاه کپی باید به آن توجه کنید. سرعت چاپ اغلب در صفحات در دقیقه به عنوان “ppm” ذکر می شود. می خواهید یک چاپگر با سرعت کافی پیدا کنید تا گردش کار هموار باشد. اگر در حجم بالایی چاپ نکنید، سرعت کمتری برای تجارت شما خوب خواهد بود. ما حداقل 25 تا 30 ppm را برای کسب و کارهای کوچک و حداقل 45 تا 50 ppm برای SMB هایی که متوسط نیاز به چاپ دارند توصیه می کنیم.

ظرفیت کاغذ

ظرفیت کاغذ (که اغلب به عنوان “سینی” یا “کاست” ذکر شده است) یک چاپگر را در صفحه مشخصات خود و همچنین اندازه کاغذهایی که می توانید روی آن چاپ کنید پیدا کنید. توصیه می کنیم یک دستگاه کپی A3 یا A4 را برای SMB پیدا کنید. دستگاه های A3 می توانند از کاغذ تا 11.7 * 16.5 اینچ استفاده کنند، و ماشین های A4 می توانند از کاغذ تا 11.3 * 11.7 اینچ استفاده کنند. متداول ترین دستگاه ها یکی از این دو نوع خواهند بود. بهترین انتخاب بستگی به انواع و اندازه کاغذهایی دارد که بیشترین استفاده را دارید.

اسکن

تقریباً همه چاپگرهای اداری دارای اسکنر داخلی هستند، اما همه دستگاه ها دارای یک دستگاه تغذیه خودکار اسکن یا توانایی اسکن دوبلکس نیستند. اگر می خواهید حجم زیادی از اسناد را اسکن کنید، فیدر اسناد ضروری است. ویژگی دوبل اسکن دو طرفه را امکان پذیر می کند. همچنین اگر قصد اسکن تصاویر و همچنین اسناد Word را دارید، ممکن است بخواهید وضوح نوری اسکنر دستگاه کپی را بررسی کنید. برای اسکن اسناد اولیه، 600 پیکسل به اندازه کافی خوب است، اما برای گرافیک، حداقل 4800 پیکسل می خواهید. [ دستگاه کپی مناسب ]

گرافیک

چاپگرهای تولیدی مشخصات گرافیکی بسیار متفاوتی نسبت به چاپگرهای اداری دارند. در چاپگرهای تولید، وضوح تصویر 2400 x 2400 dpi استاندارد است، و مدیریت رنگ ضروری است. چاپگرهای اداری که در اصل برای اسناد کلمه ای استفاده می شوند دارای وضوح بسیار کمتری هستند. اگر مطمئن نیستید که در چه سطح گرافیکی مورد نیاز هستید، از برند کپی مورد نظر خود به یک نماینده دسترسی پیدا کنید و در مورد استفاده از چاپگر برای آن صحبت کنید. آنها باید بتوانند مدلی را ارائه دهند که متناسب با نیاز و بودجه شما باشد.

جوهر افشان در مقابل لیزری

این که آیا شما باید یک چاپگر جوهر افشان یا یک چاپگر لیزری خریداری کنید، بستگی دارد به نیازهای کسب و کار شما. چاپگر جوهر افشان بهترین و اقتصادی ترین گزینه برای مشاغلی است که دارای حجم بالایی از کارهای چاپ نیستند یا فقط چند صفحه را همزمان چاپ می کنند. همچنین بهترین راه حل برای شرکت هایی که نیاز به چاپ رنگی و تصاویر با کیفیت دارند، مانند شرکت های رسانه ای، بازاریاب ها و شرکت های املاک و مستغلات. مشاغلی که فضای زیادی ندارند نیز ممکن است یک چاپگر جوهر افشان را ترجیح دهند، زیرا از چاپگرهای لیزری کوچکتر و قابل حمل هستند.

اگر کارهای چاپ بزرگی دارید که اکثراً دارای متن سیاه هستند و دارای حداقل گرافیکی هستند، با چاپگر لیزری بیشترین زوزه را برای باک خود به دست می آورید. چاپگر لیزری سهولت چاپ با حجم بالا را با سرعت های سریع فراهم می کند. حتی چاپگرهای لیزر کم مصرف می توانند حداکثر 20 ppm را چاپ کنند. بنابراین هیچ کس وقت خود را برای انتظار چاپ اسناد تلف نمی کند. همچنین با متن واضح و خطوط ظریف تر، از خروجی مناسبی برخوردار خواهید شد، اما کیفیت تصویر کمتر از ستاره خواهد بود.

اگرچه یک چاپگر لیزری به طور کلی از قیمت بالاتری برخوردار است، اما در دراز مدت موجب صرفه جویی در هزینه خواهد شد. دیگر نیازی به خرید و تعویض تونر ندارید به همان اندازه که کارتریج های جوهر را انجام می دهید. [ دستگاه کپی مناسب ]

جوهر و تونر

اولین چیزی که باید بدانید این است که آیا دستگاه شما لیزر است یا جوهر افشان. چاپگرهای لیزری از تونر پودری استفاده می کنند، در حالی که چاپگرهای جوهر افشان از جوهر مایع استفاده می کنند. توصیه می شود در نظر بگیرید که چه مقدار تونر یا جوهر برای شما به طول عمر عملیاتی دستگاه کپی که خریداری می کنید یا اجاره می دهید، هزینه خواهد کرد. معمولاً می توانید هزینه ها را در وب سایت شرکت یا برگه مشخصات تحت “لوازم” یا “لوازم جانبی” پیدا کنید.

برای دریافت یک نقل قول دقیق، می توانید با یک نماینده فروش تماس بگیرید. می خواهید بدانید که از چه تعداد صفحه می توانید انتظار داشته باشید که از هر کارتریج یا دسته ای خارج شوید و هزینه های جایگزینی چقدر است. همچنین ممکن است پر کردن مجدد جوهر شخص ثالث را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید، اما اطمینان حاصل کنید که ابتدا جوهر آنها سازگار است. برخی از چاپگرها فقط با تونر اختصاصی برند خود کار می کنند. [ دستگاه کپی مناسب ]

حافظه

بیشتر دستگاه های کپی دیجیتال دارای نوعی حافظه داخلی هستند که به آنها امکان می دهد تعداد قابل توجهی اسناد و اسکن ها را حفظ کنند. درایو داخلی شبیه به هارد دیسک رایانه های دیگر است. در برگه های خاص می توان به RAM ، HDD ، SSD یا حافظه استاندارد برای هر مدل توجه کرد. بسته به اندازه دستگاه، رم می تواند از 256MB تا 2 GB باشد و فضای ذخیره سازی نیز می تواند از 1 گیگابایت تا 1 ترابایت باشد. در صورت پردازش حجم بالای تصاویر یا کارهای چاپ، ظرفیت حافظه بالاتری را پیشنهاد می کنیم. هرچه حافظه بیشتری داشته باشد، دستگاه سریعتر می تواند کارها را پردازش کند. [ دستگاه کپی مناسب ]

شرکت های معتبر دستگاه کپی

استقرار در دستگاه کپی می تواند مانند خرید ماشین باشد. ممکن است مدتی طول بکشد تا یکی از مناسب ترین شغل های شما را پیدا کنید، اما مهم است که در مورد همه ویژگی هایی که ارائه می دهند بیاموزید و بدانید که به چه مواردی نیاز دارید. مقایسه دستگاه های کپی به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام مارک و مدل مناسب شماست. این ممکن است به محدود کردن آن در حدود سه مارک کمک کند و سپس تعیین کند که کدام یک می تواند بهترین معامله را به شما بدهد. در اینجا بازیکنان اصلی بازار MFP هستند که شاید بخواهید آنها را در نظر بگیرید:

  • Brother
  • Canon
  • Epson
  • HP
  • Konica Minolta
  • Kyocera
  • Lexmark
  • Ricoh
  • Sharp
  • Samsung
  • Toshiba
  • Xerox

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید