تفاوت بین کارتریج جوهرافشان و لیزری چیست؟

تفاوت بین کارتریج جوهرافشان و لیزری: دانستن اینکه چه کارتریج هایی در پرینتر شما کار می کند بسیار مهم است. محصولی اشتباه سفارش دهید و در صورت بروز خطا به موقع ممکن است صدها دلار یا حداقل یک محموله برگشت ناخوشایند شرکت خود را خرج کنید. جوهر و تونر دو نوع کارتریج پرینتر کاملاً متفاوت هستند که هر کدام مزایا و مضرات متمایز خود را دارند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارتریج های چاپگر خود هستید یا به دنبال چاپگر جدید هستید و درمورد اینکه چه چیزی را بخرید، حصار ندارید، این مقاله و اینفوگرافیک زیر همه آنچه را که باید بدانید می گوید. [ تفاوت بین کارتریج جوهرافشان و لیزری ]

تفاوت در چیست؟

به طور خلاصه، کارتریج های جوهر حاوی مایع هستند و توسط چاپگرهای جوهر افشان استفاده می شوند و کارتریج های تونر حاوی پودر هستند و توسط پرینترهای لیزری استفاده می شوند.

جوهرهای حاوی رنگ ضد آب نیستند و ممکن است مستعد ابتلا به لکه بینی باشند، در حالی که بسیاری از چاپها بعد از 25 سال تمایل به محو شدن دارند. جوهر مبتنی بر رنگدانه نسبت به جوهر مبتنی بر رنگ، یک پوسته پوسته شدن و خشک شدن سریعتر را ارائه می دهد. این است که توسط عکاسان حرفه ای و طراحان گرافیک به دلیل توانایی آن در چاپ تصاویر و متن با کیفیت بایگانی شده است. [ تفاوت بین کارتریج جوهرافشان و لیزری ]

تونر یک ماده پودری خشک است که مانند کارتریج های جوهر لک نمی خورد، اما اگر به طور نادرست اداره شود، می تواند کثیف شود. چاپگرهای لیزری تک رنگ فقط با یک کارتریج تونر سیاه چاپ می شوند. چاپگرهای لیزری رنگی برای تولید چاپ از چهار کارتریج تونر سیاه، سایان(آبی)، مگنتا(قرمز) و زرد رنگ استفاده می کنند.

یونیت درام اصطلاح بسیار مهم دیگری است که شما نیز باید با آن آشنا باشید، زیرا بدون آن، نمی توانید چاپ کنید! درام با کارتریج تونر کار می کند تا پودر تونر را به کاغذ بپیوندد. بسته به نیاز مصرفی چاپگر شما، یک یونیت درام می تواند درون کارتریج تونر ساخته شود یا جداگانه به عنوان یک یونیت فروخته شود. کارتریج های تونر با یک یونیت درام داخلی معمولاً گران تر از یک کارتریج تونر هستند.

هر بار که یک تونر جدید خریداری می کنید، در واقع جایگزین درام می شوید. یونیت درام های جداگانه معمولاً پس از استفاده از 3-4 تونر قابل تعویض هستند. [ تفاوت بین کارتریج جوهرافشان و لیزری ]

چه کسی باید از آن استفاده کند؟

حال سوال بزرگ، کدام چاپگر مناسب شماست؟ این همه به نیازهای چاپ شما کم می شود!

مزایا و معایب چاپگر جوهر افشان…

بسیاری از خانواده ها، عکاسان و دفاتر کوچک خانگی چاپگرهای جوهر افشان را ترجیح می دهند. هر دستگاه جوهر افشان متن، تصاویر و عکس ها را چاپ می کند. جوهر افشان همه در یک شامل ترکیبی از فکس، قابلیت اسکن و کپی کردن نیز هست. اگر قصد دارید به طور مرتب در یک حجم کوچک چاپ کنید یا به عکس هایی با کیفیت احتیاج دارید، آنها یک انتخاب مناسب هستند.

اما اگر دقیق نیست، جایگزینی کارتریج ممکن است گران شود (بعداً). دو ترکیب کارتریج جوهر مشترک وجود دارد. بعضی از چاپگرها فقط به دو کارتریج جوهر، یک رنگ سیاه و سه رنگ نیاز دارند. دسته های سه رنگ چاپ های رنگی شما را کنترل می کنند، اما نکته منفی این است که اگر یک رنگ کم کار کند، می توانید کل کارتریج را جایگزین کنید. چاپگرهای دیگر از کارتریجهای جوهر جداگانه استفاده می کنند.

متوجه خواهید شد که بیشتر چاپگرها به کارتریج سیاه، آبی، قرمز و زرد نیاز دارند، اما برخی از چاپگرهای عکس ممکن است به کارتریج های اضافی مانند یک فیروزه یا قرمز سبک کمرنگ احتیاج داشته باشند. [ تفاوت بین کارتریج جوهرافشان و لیزری ]

مزایا و معایب چاپگر لیزری…

مصرف کنندگان با نیاز به چاپ حجم بالا احتمالاً می خواهند با چاپگر لیزری به بازار بروند. این ماشین ها برای مشاغل متوسط ​​و مدارس کوچک که چاپ بسیاری از اسناد سنگین متن و چاپ رنگی دارند، مناسب ترین هستند. اگرچه به نظر می رسد این فناوری هر سال در حال پیشرفت است، اما چاپ عکس بر روی چاپگر لیزری توصیه نمی شود. به دلیل ماهیت پودری کارتریج تونر، عکسها نمی توانند همان تفاوتهای تنشی را مانند چاپگر جوهر افشان تولید کنند و عکسها تمایل دارند به نظر می رسد کسل کننده هستند.

ما نمی گوییم که عکسها با لیزر قابل چاپ نیستند، اما اگر عکاس باشید، احتمالاً از نتایج ناراضی خواهید بود. توصیه می کنیم در صورت نیاز به چاپ به رنگ مشکی، چاپگر لیزری تک رنگ را خریداری کنید. چاپگرهای لیزری رنگی برای کسانی که نیاز دارند کمی رنگ به اسناد روزمره اضافه کنند وجود دارد. چاپگرهای لیزری چند منظوره، مشابه سایر مواردی که قبلاً به آن اشاره شد، قابلیت چاپ، اسکن، کپی و نمابر را فراهم می کنند. عملاً هر چاپگری این روزها Wi-Fi نیز آماده است، به این معنی که می توانید از طریق لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند خود به صورت بی سیم چاپ کنید. [ تفاوت بین کارتریج جوهرافشان و لیزری ]

کدام کارتریج پرینتر برای من مناسب است؟

تصمیم گیری در مورد ویژگی ها و گزینه های چاپ مورد نظر در چاپگر فقط بخشی از داستان است. هزینه کارتریج های چاپگر یک عامل به همان اندازه مهم است که باید مورد توجه خریداران چاپگر برای اولین بار قرار گیرد. هیچ رازی نیست که کارتریج ها می توانند گران باشند. قیمت کارتریج، اندازه کارتریج و تعداد صفحاتی که از کارتریج دریافت می کنید در مدلهای چاپگر تفاوت زیادی دارد و اینکه چاپگر شما انتخاب می کنید، بسته به راندمان هزینه کارتریج های آن، در نهایت می تواند بودجه چاپ را ایجاد کند یا خراب کند.

اولین بار خریداران اغلب با فروش هفتگی چاپگر بزرگ فروشگاه بزرگ، فقط بعداً متوجه می شوند که تعویض کارتریج دو برابر بیشتر از چاپگر است. لطفاً در آن دام گیر نکنید. قبل از خرید، هزینه های عملیاتی عمر پرینتر را ترسیم کنید و مطمئن شوید که این هزینه ها با نیاز و بودجه چاپ شما مطابقت دارند. [ تفاوت بین کارتریج جوهرافشان و لیزری ]

ملاحظات هزینه کارتریج

1- عملکرد صفحه

هر کارتریج عملکرد خاص صفحه یا تعداد تقریبی صفحاتی را که انتظار دارید از یک کارتریج بدست آورید ارائه می دهد. عملکرد صفحه برای هر سری کارتریج ها متفاوت است و بر اساس پوشش 5٪ صفحه است. به منظور پاسخگویی تولید کنندگان به استانداردهای یکسان، هر کارتریج بر اساس مشخصات ISO / IEC 24711 تحت آزمایش عملکرد صفحه قرار می گیرد. این آزمایش به تعیین اینکه صفحه عملکرد یک کارتریج جوهر چگونه خواهد بود کمک می کند، و به مشتری راهی مطمئن برای مقایسه محصولات رقیب می دهد.

2- اندازه کارتریج

کارتریج ها در اندازه های مختلفی قرار می گیرند که به طور واضح بازده صفحه آنها متفاوت است. کارتریج های با کارایی بالا یا XL بسیار بیشتر از کارتریج های استاندارد چاپ می کنند و به طور کلی برای مصرف کنندگان با نیاز به چاپ حجم بالا، ارزش بهتری دارند. کارتریج های بازده استاندارد نسبت به کارتریج های با بازده کم هزینه تر هستند و گزینه مناسبی برای مصرف کنندگان است که گهگاه چاپ می کنند. برخی از چاپگرها کارتریج هایی با بازده فوق العاده نیز ارائه می دهند، با مشخصات در وب سایت سازنده خود مشورت کنید تا ببینید آیا این گزینه کارتریج برای چاپگر شما در دسترس است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید